Tilaa uutiskirjeemme

Näin pääset mukaan Lahjoittamoon

| Irina Ahonen | 29.1.2021
Lahjoittamo tullaan julkaisemaan keväällä 2021 ja mukaan on ilmoittautunut jo 30 järjestöä. Mitä mukaan tuleminen vaatii?

Lahjoittamon lanseeraus lähestyy ja mukaan on ilmoittautunut jo runsaasti erilaisia toimijoita. Listoillamme on tällä hetkellä noin 30 upeaa järjestöä aina pienistä yhdistyksistä isompiin liittoihin ja säätiöihin. Kiinnostaako palvelu, mutta olo on vielä epävarma ilmoittautumisen suhteen? Ohessa vastaamme usein kysyttyihin kysymyksiin Lahjoittamoon liittyen.

Kun ilmoittaudun mukaan, mitä sitten tapahtuu?

Ilmoittautuminen ei ole sitova, yhteydenotolla ilmaiset vain kiinnostuksesi kuulla lisää palvelustamme. Kun olemme saaneet yhteydenottosi, otamme sinuun yhteyttä ja sovimme ajan palvelun esittelyä varten. Tähän on hyvä varata aikaa noin tunti. Näytämme etätapaamisessa konkreettisesti millainen vielä julkaisematon sivustomme on ja järjestöillä on mahdollisuus esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä. Tapaamisen jälkeen mukaan lähtemistä voi vielä jäädä pohtimaan ja esitellä asiaa tarvittaessa myös hallituksella tai muulle tiimille. Saatte tapaamisen jälkeen vielä esittelymateriaaleja Lahjoittamosta, joita voi käyttää jatkokeskusteluiden tukena.

Mikäli mukaan lähteminen on helppo valinta, sovimme sisällöntuotannon palaverin sekä lähetämme hyväksyttäväksi palvelun käyttöehdot. Sisällöntuotannon palaverissa käymme vielä läpi miten Lahjoittamoon tulevat sisällöt toimitetaan meille. Tämän jälkeen saatte vielä alakauppiastunnukset maksupalveluntarjoajan portaaliin. Rahaliikenne ei kulje Lahjoittamon kautta emmekä veloita palvelun käytöstä järjestöjä.

Täytä ilmoittautumislomake täältä.

Onko palvelun käyttö maksullista järjestöille?

Lahjoittamon käyttäminen ei maksa järjestöille mitään. Maksupalvelutarjoajana Lahjoittamossa toimii Checkout Finland sekä MobilePay. Checkout Finland ottaa jokaisesta kerätystä lahjoituksesta pienen summan ja summa eritellään vielä lahjoittajan saamassa maksuvahvistuksessa.

Otatteko mukaan muita kuin sosiaali- ja terveysalan järjestöjä?

Lahjoittamo on tällä hetkellä suunnattu ainoastaan sosiaali- ja terveysalan järjestöille. Lahjoittamoa on kehitetty STEA:n rahoituksella, mistä johtuen rajaus on tehty palvelun alkuvaiheessa koskemaan vain sosiaali- ja terveysalan toimijoita. Pyrimme kuitenkin löytämään keinoja palvelun skaalaamiseksi tulevaisuudessa. Hyvä keino pysyä kehitystyöstämme kartalla on tilata kuukausittain ilmestyvä uutiskirjeemme.

Vaaditte rahankeräyslupaa alustalle pääsemiseksi, miten sellainen haetaan?

Vaadimme rahankeräysluvan varmistaaksemme, että rahaa keräävä taho on luotettava ja poliisi on varmistanut järjestön toiminnan asianmukaisuuden. Rahankeräyslupaa haetaan Poliisihallitukselta. Käytössä on tällä hetkellä kaksi lupamuotoa: toistaiseksi voimassaoleva rahankeräyslupa (yleisimmin vaadimme tämän) sekä pienkeräykset. Luvan anominen maksaa 300e ja käsittelyaika on 2-4 kuukautta. Järjestöiltä vaaditaan erillinen pankkitili rahankeräystä varten. Hakemus lähetetään Poliisihallitukselle joko postilla, sähköpostilla tai poliisin sähköisen asiointipalvelun kautta. Jälkimmäiseen tarvitaan Suomi.fi-tunnukset. Lisätietoja voit lukea Poliisin sivuilta.

Muita kysymyksiä? Asiakaspalveluvastaavamme Johanna vastaa mielellään lisäkysymyksiin (johanna.tervo@goodwillry.fi) tai voit olla meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeella.

Irina Ahonen
Kirjoittaja toimii yhdistyksessä viestintä- ja markkinointisuunnittelijana.

Lue seuraavaksi

Syksy starttasi suunnitellen
Hallituksen kokoonpanossa muutoksia
Goodwill ry hakee hankkeelle jatkoa
Yhteystiedot
Goodwill ry
Yliopistonkatu 5
00100 Helsinki
info@goodwillry.fi
Seuraa meitä
© 2021 Goodwill ry. Tietosuojaseloste ja Saavutettavuusseloste